در حال بارگذاری ...

  • 02634025162
  • 02634025194
  • 02691010112
  • 09034454666
طراحی سایت در کرج

آموزش رفع خطای 404 در وردپرس

آموزش رفع خطای 404 در وردپرس

آموزش رفع خطای 404 در وردپرس

یکی از مشکلات عمده کاربران در هنگام جستجو در اینترنت مواجه شدن با خطای 404 می باشد. این خطا برای کسانی که با سایت سر و کار دارند می تواند آزاردهنده باشد.  طراحی سایت رایان وب نور در این مقاله به مفهوم و علت پیدایش این خطا و راه های برطرف کردن آن اشاره می کند. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

راه های شناسایی و رفع خطای 404

این خطا زمانی مشاهده می شود که صفحه مورد نظر شما توسط سرور پیدا نشود. این صفحه می تواند توسط  سرور گذاشته شود یا این که طراح سایت یک صفحه اختصاصی برای نمایش خطای 404 در سایت خود قرار دهد. این خطا در سمت کاربر نمایش داده می شود که کاربر شما نباید با این خطا مواجه شود.

این خطا اتفاق ناخوشایندی برای کاربران و مدیر سایت می باشد.

ارور 404 کد وضعیت Http است که توسط سرور به دیوایسی که شما از آن استفاده می کنید فرستاده می شود، این خطا با عناوین مختلفی نمایش داده می شود مانند:

  1. Error 404
  2. Not Found 404
  3. Http 404
  4. Error 404 Not Found
     
    و … .

که این بستگی به مرورگر مورد استفاده شما دارد که با کدام یک از این پیغام ها مواجه شوید.

خطای 404 در اثر چه عواملی ممکن است به وجود بیاید؟

یکی از دلایل به وجود آمدن این خطا وارد کردن آدرس نادرست صفحه توسط کاربران است. اینکه چنین صفحه ای اصلا وجود نداشته باشد هم از دلایل شایع است. خطای 404 یک خطای سمت کلاینت است و ربطی به سرور ندارد. به این معنی که در اثر اشتباهات کاربران و نه سرور ایجاد می شود.

به جز این دو مورد موارد دیگری هم در به وجود آمدن این خطا تاثیر می گذارند:

 

1- آدرس یا محتوا حذف شده باشد.

2- آدرس یا نشانی اینترنتی به درستی وارد نشده باشد.

3- نام دامنه مد نظر را نتوان به Ip یا Dns تبدیل کرد.

4- نام دامنه وارد شده وجود نداشته باشد.

5- اگر تصویر خود را از رسانه ها یا سرور حدف نمایید با این خطا مواجه می شوید.

6- تغییر فرمت پیوند یکتا در وردپرس

 

به هر حال رخ دادن این خطا هرچند که دلایل به وجود آمدن آن خیلی هم پیچیده نیست، ولی یک نقطه منفی برای وب سایت می باشد. این در حالی است که اکثر وب سایت ها صفحات خود را بررسی و به روز نمی کنند تا این مشکل را برطرف نمایند.

چگونه خطای 404 را برطرف نماییم

 

برای گوگل مهم است که کاربر به سرعت به مطلب مورد نظر خود دست یابد. اما با مواجه شدن خطای 404 این مورد را برای گوگل نقض می کنید. در صورت تکرار مکرر تاثیر بدی بر روی سئو سایت شما دارد.

 

1- در بعضی مواقع شما ریدایرکت را انجام داده اید ولی باز هم با این خطا مواجه می شوید. بهتر از در این مواقع صفحه را چند بار refresh نمایید شاید در کش مرورگر ذخیره شده باشد. (با زدن کلید f5 این عمل صورت میگیرد.)

 

2- ادرس url خود را بررسی نمایید شاید در هنگام تایپ غلط تایپی داشته باشید، یا حتی ممکن است لینک های قرار داده شده در سایت اشتباهی باشند.

 

3- تا جایی که ممکن است آدرس صفحه خود را کوتاه نمایید، زیرا کاربران حوصله نوشتن آدرس طولانی را ندارند.

 

4- کاربران زمانی که آدرس را نمی دانند آن را در موتورهای جستجو وارد می کنند. برای همین باید آدرس های شما با کلماتی ساده نوشته شوند که موتور ها بتوانند به راحتی به آدرس شما دسترسی پیدا کنند.

 

5- از کاربران خود بخواهید کش مرور گر خود را پاک نمایند. زیرا بعضی آدرس ها در کش مرور گر می ماند و صفحات قبلی را نمایش می دهند.

 

6- به کاربران خود بگویید اگر نتوانستند سایت را پیدا کنند با پشتیبانی سایت تماس بگیرند. بهتر است برای این کار شماره تماس یا راه ارتباطی را به کاربران اطلاع دهید.

 

7- اگر در سایت خود اخیرا کاری نکرده باشید ولی با خطای 404 مواجه شده اید سایت خود را بررسی نمایید. اخیرا چه افزونه ای نصب کرده اید، مخصوصا در وردپرس گاهی به دلیل تداخل افزونه ها با هم این ارور پدیدار می شود.

 

8- یک لول به عقب برگردید زمانی که آدرس طولانی بود و با خطا مواجه شد بهتر از یک مرحله به عقب برگردید و از درون سایت جستجو کنید.

 

توصیه ما این است که حتما خطای 404 را در وبسایت خود جدی بگیرید. زیرا این خطا جزئی از اینترنت محسوب می شود. بنابراین به شدت روی سئو سایت شما تاثیرگذار است. چراکه کاربران در اثر مواجه شدن با این خطا به جستجوی مورد نظر نمی رسند و در نتیجه وروی سایت شما کاهش پیدا می کند.


برای اطلاعات بیشتر در باره خطای 404 از ویکیپدیا دیدن بفرمایید.

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.